Maandag 9 maart

9 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Vanochtend had ik nog steeds geen reactie of ik vandaag naar stage moest. Ik ben gewoon maar opgestaan en gaan ontbijten met de andere studenten. Om 7 uur werd ik gebeld door Patrick dat er gewoon school was vandaag. Ik heb me snel omgekleed en uiteindelijk was ik om half 9 op school. De juf zelf kwam pas rond half 10 aan dus niemand heeft gemerkt dat ik iets later was dan normaal. Amen was heel erg moe van het weekend en vond dit een vakantie dag en was dus niet van plan om veel te gaan doen vandaag. Ze vroeg aan mij of ik even een les wilde geven. Dit heb ik natuurlijk gedaan toen ik klaar was met de les moesten de kinderen het over schrijven in hun schrift en er een tekening bij maken. De rest van de dag mochten ze alleen maar spelen. Natuurlijk kon ik niet stil blijven zitten en ging ik mee spelen. Sommige kinderen hadden nu ballon van mijn verjaardag netjes bewaard en gingen hem weer opblazen dus konden we er opnieuw mee spelen. We gingen lummelen en een soort volleybal spelen. Ze hebben het gelukkig weer naar hun zin gehad vandaag en ik daardoor ook! Toen ik thuis aankwam hadden we geen stroom. Het leek hierbinnen wel een sauna zo warm was het 😂 net om 20:05 is de stroom weer aangesprongen dus de hoofdlampjes kunnen weer af. Gelukkig maar want mijn telefoon was nog maar 1% en mijn powerbank had ik vanochtend aan de lader gelegd maar die was niet opgeladen. Hopelijk blijft de stroom het nu doen want af en toe knippert het nog hopelijk kunnen we vannacht fijn slapen met de ventilator aan. Vanavond had Lydia voor ons gekookt. Ze had pasta gemaakt met kip dit was erg lekker.

Het water probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Ze zijn een hele hoge toren aan het bouwen voor ons huis waar dan als het goed is ooit een water tank boven op moet komen te staan. We hebben geen idee hoelang het nog gaat duren en of het gaat werken. We hopen snel want een keer in de week douche bij het andere huis is ook niet veel zeker niet met deze temperaturen.  We zitten nu al meer dan een maand zonder stromend water we zijn er inmiddels wel aangewend maar soms is het wel fijn als je normaal je wc door kunt spoelen of even snel onder de douche kunt gaan staan. Het zijn hele kleine dingen die in Nederland zo normaal zijn en waar we niet eens over na denken. Als je dan hier bent en je hebt het niet dan pas ga je echt beseffen hoe goed wij het hebben en dat heel veel dingen hier niet vanzelf sprekend zijn. In Nederland kunnen we al klagen als we even geen WiFi hebben en niet bereikbaar zijn. Hier besef je dat die dingen er niet toe doen er zijn veel belangrijkere dingen in het leven. Soms is de realiteit best hard maar ik ben heel blij dat ik dit met mijn eigen ogen kan zien en het mee kan maken. Ik denk dat deze reis mijn kijk op het leven nu al veranderd heeft in een positieve zin.

Morgen weer een nieuwe dag stage hopelijk is er iets meer te doen dan vandaag. We gaan het zien ik heb er in iedergeval  weer zin in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma Nel:
    9 maart 2020
    Hallo lieve Laura, je hebt vandaag weer genoeg beleefd maar wel een wat andere dag met wat hindernissen. Ja het is niet te vergelijken met hier, wat enig dat ze jouw ballonnen nog hebben en er weer mee spelen. Maar voorlopig kun jij alleen ook al les geven, knap hoor! Het is wel een mooie ervaring als je zo'n cultuur meemaakt. Wij zij hier ook zo verwent met alles, eigenlijk veel te veel. Morgen weer een fijne dag toegewenst en welterusten (het is hier nu 23.15 uur) ik ga ook slapen. Lieve groetjes!!!