Vrijdag 13 maart

13 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Vanochtend om 9 uur opgestaan om les te gaan geven op school.  Deze les ging ook over tandenpoetsen en deze kinderen waren super enthousiast. Ook mochten ze het paarse pilletje testen waardoor je kan zien of je goed hebt gepoetst. Na de les deden we nog een vragen rondje ook op deze school gingen veel vragen over het corona virus.
Vooral de docent stelde er erg veel vragen over en wilde er meer over te weten komen. Na de vragen over corona wilde ze ook nog wat Nederlandse woorden leren, voor ons was dit natuurlijk heel erg leuk om de kinderen de Nederlandse woorden te horen uitspreken. Ze willen dat we volgende week een Nederland liedje voor hen gaan zingen, en zij gaan voor ons een Ghanees liedje zingen. Vanmiddag nog even naar de markt geweest om ons avond eten te kopen. Ik mocht vanavond koken en ik wilde yam maken.
Toen we terug thuis kwamen, kwam er een rouwstoet voorbij, want de priester van het dorp (33jaar ) is overleden. Hij kwam aan met een fanfare en verschillende auto’s. (Zie filmpje)

Aan het begin van de avond kregen we nieuws te horen, wat we niet hadden willen horen. De school van 2 studenten hier haalt ze terug naar Nederland, en een van hen vliegt morgen avond al terug naar Nederland..... De andere student wilt het eerst nog afsluiten. Als de andere 3 studenten van de andere school ook terug moeten,  zit er voor mij ook niks anders op dan ook terug te gaan naar Nederland.😥 Ik zit hier met tranen in me ogen omdat ik nog niet naar huis wil, omdat ik het zo erg naar mijn zin heb. De 3 studenten krijgen vanavond te horen of ze ook terug moeten dus het is afwachten. Als ik moet gaan, wil ik eerst nog afscheid nemen van iedereen op school. Ik had gehoopt dat het vroeg tijdig eindigen van mijn stage niet zou gebeuren..... maar er is niks aan te doen.

Ik hoop dat ik nog een paar dagen (liefst langer)  kan genieten van dit avontuur.  Mijn droom om naar Afrika te gaan en kindjes te helpen is uitgekomen, maar waarschijnlijk met een andere einde datum dan gepland..... 😢

Een paars tabletjeLes geven in tanden poetsen

1. Bianca:
    13 maart 2020
    Lieve Laura, net samen al wat tranen gelaten😢
    De eindstreep zul je niet gaan halen, maar kijk terug op de mooie weken die je al heb mogen beleven!
    Zorg in ieder geval dat je je stage voor jezelf goed kan afsluiten, en maak komende dagen nog mooie herinneringen. En vooral foto’s.
    We wachten af wat de andere gaan doen, en maandag hopen we meer vanuit jou school te horen.
    Veel liefs van ons😘
  2. Oma Nel:
    13 maart 2020
    Hallo lieve Laura, wat een naar bericht als je het zo naar je zin hebt! Wacht maar even af wat het gaat worden! Misschien valt het toch nog mee, ik hoop het voor je , want je doet het zo fantastisch en je geniet van alle dingen die je meemaakt. En ik ook ,elke dag zo'n gezellige blog, geweldig hoor! Probeer wat er ook gebeurd nog een fijne tijd te hebben! Welterusten lieve schat, tot je volgende blog! Dikke knuffel!
  3. Coen - Astrid -Teun:
    14 maart 2020
    Beste Laura, ik vind het zo ontzettend jammer voor je dat dit avontuur te vroeg ten einde gaat komen. Je hebt het zo naar je zin en geniet met volle teugen. Gelukkig ben je nog jong en heb je nog mogelijkheden genoeg om dit avontuur later af te maken of om elders in de wereld een nieuw avontuur te starten. Probeer de komende dagen je stage goed af te sluiten. Een hele dikke knuffel van ons.