Woensdag 11 maart

11 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Vanochtend weer vroeg opgestaan om naar stage te gaan. Om 7 uur zat ik weer in de taxi, onderweg naar school. Iedere ochtend moeten we langs een politie controle en moet de taxi chauffeur 2 cedi betalen ongeveer 0,30 cent. Ook kijken ze of hij niet op slippers rijdt en hoeveel mensen er in de auto zitten. Meestal net voor de controle verwisseld de chauffeur zijn schoenen. 😅 Als er te veel mensen in de auto zitten,  houdt de chauffeur een motor aan en gaat er een iemand achterop, na de controle stapt die persoon weer in de auto. Vaak mag ik voor in zitten in de taxi, omdat ze dan meestal door mogen rijden.
Op school aangekomen werd ik weer enthousiast begroet door iedereen. Vandaag ben ik  ten huwelijk gevraagd, door een dove docent van de school😂 hij wilde de toestemming van mama hebben, dus gingen we haar face time. We hebben super hard moeten lachen, en natuurlijk kwamen alle kinderen ook even kijken naar mama, Jasper en Buddy. Ze vonden het helemaal fantastisch om te zien, vooral Buddy  (hondje) vonden ze erg leuk. Ook Patrick en Amen gingen zich voorstellen aan mama. Ze vonden het super leuk om te zien, en toen we ophingen moesten ze natuurlijk hun Nederlands laten horen. De woorden die ik ze heb geleerd, en riepen ze “Houdoe” 😂.
Ik had nog heel veel pennen en potloden over, dus ik ben samen met Amen naar de directeur gegaan en we hebben het samen verdeeld. Eenmaal verdeeld zijn we het uit gaan delen in  alle klassen. Ik denk dat ik wel 10 keer heb gehoord “thank you, god bless you”. Ze zijn hier heel blij met dingen die ze krijgen, al zijn het dus maar pennen of potloden.
Ik mocht vandaag al om 12 uur gaan, omdat we gingen verhuizen naar het andere huis. Uiteindelijk kwam ik rond 13:00 huis aan en kon ik gaan inpakken. Wat heb ik toch veel spullen meegenomen🙈 het uitpakken toen ik hier aan kwam, was makkelijker dan weer alles terug in de koffer stoppen. We hadden een motor met een karretje er achter gehuurd, die voor ons de koffers naar het andere huis vervoerde. We hebben nu allemaal een eigen kamer en we kunnen eindelijk douchen! Iets waar we heel blij mee zijn.
Vanavond gaan we eten bij Aloys, een Nederlandse man die hier ongeveer de helft van het jaar woont. Hij gaat voor ons van yam frietjes maken, iets wat ik nu soms eigelijk lekkerder vind smaken dan normale friet. Ook gaat hij er een frikandel speciaal bij maken, iets waar we allemaal heel veel zin in hebben. Als ik terug ben in Nederland ben ik heel erg benieuwd of ze ook yam verkopen bij de toko. Als ze dat daar verkopen, ga ik het zeker thuis ook een keer maken. Morgen kunnen we gelukkig wat langer slapen en gaan we als het goed is weer les geven op scholen. Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en geniet van iedere dag!

Wat zijn ze blij 😀 Thank you😘Ons nieuwe huisMijn kamer

1. Bianca:
    11 maart 2020
    Het was leuk om te FaceTime vanmorgen, graag in het vervolg wel even melden.... was nog erg vroeg 😅
    Wat stonden ze met z’n allen te zwaaien, en in gebarentaal dingen uit te leggen (snapte alleen niet wat ze bedoelde😂) wat een enthousiasme!
    En dan ook nog proberen om mij in twee tellen het alfabet in gebarentaal te leren😅 nou de a b en c lukte nog wel.
    Maar of ik nou akkoord ga met een huwelijks aanzoek🙈😂
    Eet smakelijk, geniet ervan want je had trek zei je.
    😘
  2. Oma Nel:
    11 maart 2020
    Hallo lieve Laura, wat weer een prachtig verhaal en leuke foto's. Enorm leuk dat je ten huwelijk werd gevraagd. Je dag is ook best wel druk als ik alles zo lees, genoeg te doen maar wel heel dankbaar! Je nieuwe optrekje ziet er best gezellig uit, je zal best wel lekker slapen. Wens je alvast welterusten en bedankt voor je mooie blog. Lieve groetjes!