Zaterdag 14 maart

14 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag was een emotionele dag, voor ons allemaal. Het avontuur stopt helaas, maar Aloys (Nederlandse man) uit het dorp wilde niet dat we met een verdrietig gevoel naar huis gaan. Hij heeft ons mee genomen naar het Volta meer, dit was heel erg mooi om te zien. Er waren veel vissers bootjes met mooie kleuren. Ze waren de vis uit het net aan het halen en die gingen dan in een wagentje naar de markt. We hebben nog even wat foto’s gemaakt en rondgelopen en nog genoten van de Ghanese cultuur. Na dat we de volta rivier hebben bezocht zijn we naar een pottenbakkerij gereden. Daar werd ons uitgelegd hoe de vrouwen deze beeldjes/potten maken. Natuurlijk ook nog snel even wat souvenirs gekocht om mee te nemen naar huis. Toen we terug wilde rijden naar huis ging de auto stuk. De motor was oververhit en daardoor was die bol gaan staan. Gelukkig kwamen er ineens heel veel mensen die ons wilde helpen. Uiteindelijk na ruim een uur langs de weg te hebben gestaan deed de auto het weer en konden we verder rijden naar huis. Thuis aangekomen ben ik alvast begonnen met het inpakken van mijn koffers. Ik heb mijn kleding uitgezocht op wat ik hier wil laten en weer terug mee wil nemen naar huis. Ik hoop dat ik het gewicht in de koffers een beetje goed heb verdeeld anders moet ik op het vliegveld wat over gooien.
Ik hoop dat mijn jurkje nog klaar is voordat ik vertrek zodat ik een mooi aandenken heb in Nederland. Morgen ga ik langs de dovenschool om afscheid te nemen van iedereen zodat ik het af kan sluiten voor mezelf. Mocht ik alsnog later vertrekken naar Nederland kan ik nog een keer terug maar ik ga er op dit moment vanuit dat ik maandag vertrek naar Nederland. Ik ga nog genieten van de mooie momenten hier en van het weer.

1. Belinda:
    14 maart 2020
    Lieve Laura,
    Wat erg voor je dat je naar huis moet komen. Je bent zo aan het genieten daar.
    Morgen naar de dovenschool om afscheid te nemen, wat voor iedereen moeilijk is.
    De kinderen hebben in een korte tijd echt een band met je opgebouwd, dat is te zien aan je foto's en filmpjes.
    Ga er morgen nog een onvergetelijke dag van maken. Herinneringen maken. genieten ook samen met je reisgenoten.
    Deze reis ga je nooit meer te vergeten, en zit voorgoed in je hart.
    veel liefs x
  2. Oma Nel:
    14 maart 2020
    Lieve Laura, weer zo'n mooie blog, wat ben je toch een kanjer voor iedereen daar!!! Gelukkig heb je al mooie dingen met de kinderen gedaan en wie weet kun je nog eens terug om hen te ontmoeten, blijf moet houden!!! Soms gaan dingen anders in het leven en begrijp je er niets van, ik vind je heel sterk en moedig, dat mag zeker gezegd worden! Bedankt voor de prachtige verhalen ook ik heb er van genoten!!! Welterusten, dikke knuffel.