Dag 1/2 De reis

2 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Na lang wachten begon het avontuur dan eindelijk!
31 januari om 11 uur vertrok ik vanuit Brussel richting Ghana. Gelukkig heb ik op Brussel al 2 meisjes ontmoet, dus hoefde ik niet 6 uur lang alleen te zitten in het vliegtuig.
Uiteindelijk viel de vlucht best wel mee. Eenmaal aangekomen op het vliegveld werden we heel enthousiast opgehaald door Percy, onze begeleider. Hij bracht ons naar ons hotel.
De volgende ochtend merkte we al meteen een cultuur verschil Persey had gezegd dat we om 8 uur klaar moesten staan voor ons ontbijt, zelf kwam hij pas rond 9 uur aan😂. De 2e dag werd een dag van reizen, eerst gingen we ons geld omwisselen en een Ghanees telefoonnummer kopen zodat we op internet kunnen. Toen we dat hadden gekocht kon de autorit van 5 uur beginnen. Onderweg stopte we om wat te eten, we kregen yam dit lijkt op een soort van grote friet en was heel lekker! Na mooie natuur, armoede en veel afval gezien te hebben kwamen we eindelijk op de bestemming aan. Hier stond Lydia ons heel blij op te wachten, en liet ons meteen alles zien. We kregen van haar als avond eten bonen met gebakken banaan dit was heel lekker. Het drinken is nog wel even een ding, want water zit hier in zakjes😂 doordat je een klein gaatje in het zakje bijt kun je eruit drinken maar het gat moet niet te groot zijn, want dan valt je zakje om. We zijn nog wat gaan drinken in een café en daarna zijn we lekker ons bedje ingedoken.

1. Bianca:
    Lieve Laura,
    Heel veel plezier met deze mooie reis. Mooie mensen ontmoeten, nieuwe ervaringen opdoen, stage lopen en vooral genieten.
    Veel liefs😘 Papa en mama
  2. Kees.:
    2 februari 2020
    mooi verhaaltje om te lezen, geniet van al het [ mooie] om je heen.groetjes
  3. Jo van den Boer:
    Mooi geschreven Laura lekker genieten
    Groetjes ome Henk en Tante Jo
  4. Reisblog van Conny en Dick:
    2 februari 2020
    Hoi Laura. Geniet van je mooi reis. Super ervaring en vooral mooie herinneringen opdoen. Wat ons altijd is opgevallen naast mooie "plaatjes" is de "geur" van Africa. Je ziet overigens wel wat bleekjes naast de lokale bevolking. ;-)
  5. Coen - Astrid -Teun:
    2 februari 2020
    Hey Laura, wat fijn om van je te horen. Goed om te lezen dat jullie enthousiast ontvangen zijn. Vergeet niet om overal foto's van te maken. We denken aan je aan leven met je mee. Heel veel groetjes uit Prinsenbeek.
  6. Wilga & Joost:
    Ha laura,
    we gaan je met veel nieuwsgierigheid volgen. Ik ben benieuwd naar alle indrukken en belevenissen. Groeten uit een regenachtig (:-)) Prinsenbeek. Joost en Wilga