Dag 4/5 Rondleiding stageplekken en relaxen

4 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Dag 4

Vandaag was een indrukwekkende dag veel gezien en geleerd. We begonnen de dag in het ziekenhuis voor een rondleiding want de andere stagiairs zijn verpleegkundige dus zij gaan stage lopen in het ziekenhuis. Wat ik daar heb gezien zou je in Nederland in een ziekenhuis nooit te zien krijgen, ook dingen die ik liever niet gezien had,maar dat is hier de harde realiteit. Daarna zijn we doorgereden naar iets wat ik veel leuker vond, mijn stageplaats! De dovenschool in Hohoe. Dit is ongeveer een half uur rijden vanuit ons huis. Toen we aan kwamen werden we heel enthousiast door iedereen begroet. De jongens die we tegen kwamen pakte meteen een schrift om dingen voor ons op te schrijven, zodat we konden antwoorden. Ik hoop dat ik snel de gebarentaal onder de knie heb zodat ik met ze kan communiceren. We hebben helaas nog steeds geen water, dus kunnen niet douchen of de wc doorspoelen. Haren wassen dan maar met een emmer en bakje.

Dag 5

Vandaag was een lekker relax dagje!
We zijn naar een hotel gereden waar we konden zwemmen in het zwembad. We hebben daar lekker de hele middag doorgebracht en lekker gegeten. Daarna moesten we nog meer dan 2 uur terug rijden naar huis omdat hier in de buurt alle zwembaden vies waren . Dus moesten we verder rijden voor een zwembad.

Tja wat zal ik hier eens van zeggen..... genieten!Margret marquart ziekenhuisVolta School for the deaf