Dag 4/5 Rondleiding stageplekken en relaxen

4 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Dag 4

Vandaag was een indrukwekkende dag veel gezien en geleerd. We begonnen de dag in het ziekenhuis voor een rondleiding want de andere stagiairs zijn verpleegkundige dus zij gaan stage lopen in het ziekenhuis. Wat ik daar heb gezien zou je in Nederland in een ziekenhuis nooit te zien krijgen, ook dingen die ik liever niet gezien had,maar dat is hier de harde realiteit. Daarna zijn we doorgereden naar iets wat ik veel leuker vond, mijn stageplaats! De dovenschool in Hohoe. Dit is ongeveer een half uur rijden vanuit ons huis. Toen we aan kwamen werden we heel enthousiast door iedereen begroet. De jongens die we tegen kwamen pakte meteen een schrift om dingen voor ons op te schrijven, zodat we konden antwoorden. Ik hoop dat ik snel de gebarentaal onder de knie heb zodat ik met ze kan communiceren. We hebben helaas nog steeds geen water, dus kunnen niet douchen of de wc doorspoelen. Haren wassen dan maar met een emmer en bakje.

Dag 5

Vandaag was een lekker relax dagje!
We zijn naar een hotel gereden waar we konden zwemmen in het zwembad. We hebben daar lekker de hele middag doorgebracht en lekker gegeten. Daarna moesten we nog meer dan 2 uur terug rijden naar huis omdat hier in de buurt alle zwembaden vies waren . Dus moesten we verder rijden voor een zwembad.

Tja wat zal ik hier eens van zeggen..... genieten!Margret marquart ziekenhuisVolta School for the deaf

1. Bianca:
    4 februari 2020
    Dan hebben wij het hier goed geregeld he, als je daar de ziekenhuizen ziet... en we jou verhalen hoorde😱
    Geniet van de leuke activiteiten deze week, morgen naar de watervallen. En donderdag kennis maken op je stage, zodat je maandag aan de slag kunt!
    Hopen dat jullie snel water hebben🙈 en pas op dat er geen salamanders in je billen bijten🤣
  2. Coen - Astrid -Teun:
    4 februari 2020
    Wat ben je in een andere wereld terecht gekomen Laura!!!! Probeer alle ervaringen een plekje te geven, leer ervan en geniet van alle fijne momenten. Dat zwembad ziet er trouwens heerlijk uit. Hier heeft het de hele dag geregend en gehageld. Wij willen ook graag een zonnetje.....
  3. Oma Nel:
    5 februari 2020
    Wat een mooie verhalen Laura! Je bent zeker in een andere wereld!
    Geweldig om mee te mogen lezen wat je daar allemaal gaat beleven.
    Ben heel trots op jouw! Dikke knuffel!