Donderdag 27 Februari

27 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag liep de dag iets anders als dat we hadden gehoopt. Wegens omstandigheden hebben we daarom ook besloten om geen les te gaan geven op de scholen vandaag.

We zijn in de middag wel naar Hohoe gegaan om geld te pinnen bij de bank en boodschappen te gaan doen. Veel dingen verkopen ze niet in Golokwati dus gaan we naar Hohoe om daar bijvoorbeeld jam, chocopasta en vuilniszakken te kopen. Boodschappen doen is hier nog best wel een ding als je veel boodschappen hebt. Als je alles hebt afgerekend moet je naar een andere tafel met je bonnetje. Daar gaan ze nog eens alles controleren wat je hebt gekocht en kijken of je alles wel hebt betaald. Dit gaat ook op een Ghanees tempo dus als je veel spullen hebt sta je daar best lang te wachten op je boodschappen. Ook is hier in de buurt geen bank waar je kunt pinnen en bij sommige banken werken onze pinpassen niet. In Hohoe zit een grote bank waar we gelukkig wel kunnen pinnen. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en als lunch hebben we pannenkoeken gemaakt deze waren best goed gelukt. Ook heb ik nog even een middag dutje gedaan iets wat ik wel vaker doe hier 😂!

Het water is helaas nog steeds niet gemaakt dus we wachten geduldig af. We kunnen nog tot zaterdag douchen in het andere huis maar daar raakt het water ook al langzaam op dus we moeten zuinig zijn. Zaterdag komen de mensen van de stichting en die gaan een paar dagen in dat huis verblijven. Volgende week gaan we ook wat dingen met hun doen. Morgen kunnen we weer lekker  uitslapen en genieten van het weekend.

1. Oma Nel:
    27 februari 2020
    Hallo Laura, alweer zo'n mooi geschreven stuk! In gedachten zie ik jullie al boodschappen doen. Je moet het allemaal maar weten. Ik zie dat de temperatuur wat lager is, misschien wel beter. Fijn dat je alles al weet te vinden! Heerlijk dat je met het weekend kunt uitslapen want je staat best wel vroeg op in de week. Wens je weer veel plezier en tot de volgende keer. Dikke knuffel, Oma Nel
  2. Bianca:
    27 februari 2020
    Lieve Laura,
    Telkens lezen we weer met veel plezier je verhalen, gelukkig hebben we vaak contact via de app, en af en toe zien we elkaar in het echt via FaceTime. Wel wat vertraagd 😉
    Hopelijk is alles weer snel onder controle bij jullie, en kunnen jullie volgende week allemaal weer aan de slag. Geniet van je weekend en pas op voor de zon 😋
    Veel liefs papa en mama 😘