Woensdag 26 Februari

26 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag hadden we eindelijk water en de douche werkte. Helaas was dit maar van korte duur en zitten we nu nog steeds zonder water. Hopelijk word het probleem snel opgelost en kunnen we eindelijk douche in onze eigen douche.

Vandaag was ook weer een nieuwe stage dag. Het had vannacht gesneeuwd in Nederland dus via foto’s heb ik dit aan de kinderen/docenten laten zien. Ze snapte niet dat het zo koud kon worden veel van hun hadden ook nog nooit sneeuw gezien.  De kinderen vonden het zo interssant om te zien dat ik besloot om mama te FaceTime dit vonden ze natuurlijk helemaal geweldig. Ze konden mijn moeder zien die helemaal in Nederland zat en ook buddy ( onze hond) vonden ze helemaal fantastischs. De kinderen vonden het ook heel jammer dat ik uiteindelijk op moest hangen vanwege de slechte verbinding. Ik heb ze beloofd dat we nog wel een keer iemand kunnen FaceTime. Vandaag was er een meeting met de ouders van de kinderen. Helaas kwamen er maar ongeveer 20 ouders van alle kinderen. Veel kinderen waren daardoor ook teleurgesteld omdat ze zagen dat familieleden van andere kinderen wel kwamen en die van hun niet.

Na de meeting hebben we gezamenlijk met iedereen gebeden en daarna met iedereen gegeten. Ik kreeg rijst me tomaten saus, een soort bami en vis. Ze eten hier ook echt alles van de vis dus ook de kop met ogen en tanden er nog in. Ook zijn de porties hier best wel groot en ze verwachten allemaal van mij dat ik dit op krijg. Ik kreeg het niet op maar gelukkig waren er aan mijn tafel nog genoeg mensen die honger hadden dus die hebben het voor mij opgegeten. Iedereen vroeg al of ik morgen weer kwam maar morgen gaan we naar andere scholen om voorlichting te geven over hygiene. Uiteindeljk willen we deze voorlichting ook op de dovenschool gaan geven alleen nu redden we dit niet met de tijd. We gaan eerst hier in de buurt al naar 2 scholen en de afstand naar de dovenschool is best lang dus eer we daar aankomen is school al bijna weer voorbij. We hebben daarom besloten om eerst de andere 2 scholen af te ronden en daarna te focussen op de dovenschool. Morgen hoeven we gelukkig niet zo heel vroeg op te staan dus kunnen we ‘uitslapen’. Vanavond gaan we gezellig nog even met zen alle een filmpje kijken en popcorn eten!

1. Oma Nel:
    26 februari 2020
    Hallo daar lieve Laura, dit was ook weer een drukke dag voor jouw als ik het zo lees!
    Maar zo fijn dat je het zo leuk en mooi vind om dit te doen!
    Je schrijft zo leuk en duidelijk over alles wat je beleeft, knap hoor!
    Hopelijk dat er weer gauw water komt!
    Al jouw geschreven stukjes bewaar in een map op de computer "Laura in Ghana"
    Tot de volgende keer, dikke knuffel.
  2. Coen - Astrid -Teun:
    27 februari 2020
    Hallo Laura, zojuist al je reisverhalen van de afgelopen dagen gelezen. Ik lees dat je je niet hoeft te vervelen. Wat fijn dat ze zo blij met je zijn. Al had ik niet anders verwacht. Geen stromend water lijkt me super vervelend. Gelukkig was je goed voorbereid op dit soort tegenslagen. Heel veel succes met het geven van voorlichting over hygiëne. Niet ziek worden!!!! En snel weer meer van je laten horen ;-).