Zaterdag 29 Februari

29 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. Vanochtend heb ik de was gedaan en gelukkig was de waslijn vrij. Helaas kan ik morgen nog een was draaien want er was zand gekomen op mijn witte hemdjes en T-shirts. Vanmiddag hebben we nog wat boodschappen gedaan want sommige dingen waren we vergeten donderdag. Net nog even snel gedoucht in het andere huis want morgen komen de mensen van de stichting aan en kunnen we daar niet meer douche. Gisteravond hadden we heel even water maar nadat 2 mensen heel even hadden gedoucht kwam er al geen water meer. Ook was de druk niet heel goed dus er kwam maar een klein straaltje uit de douche. Onze begeleidster Lydia is vandaag ook vertrokken richting Accra om de groep van de stichting op te gaan halen. Morgen zullen ze hier aan het eind van de middag aankomen.

We hebben in de supermarkt blikjes tonijn gevonden dus vanavond gaan we een pasta salade met tonijn eten. Weer een nieuw gerecht die kan worden toegevoegd aan het lijstje. Zo kunnen we wat vaker gevarieerd eten. Inplaats van alleen maar rijst/pasta met tomatensaus.

De werkmannen zijn gister begonnen aan het maken van een muurtje/ vierkant blok waar dan straks de tank met water op moet komen te staan. We hebben geen idee hoelang het nog gaat duren voordat dit klaar is. We hopen snel zodat we ook in ons eigen huis stromend water hebben. Maar het gaat hier allemaal op het Ghanese tempo dus waarschijnlijk kan het nog wel even gaan duren. We wachten geduldig af.

1. Kees.:
    29 februari 2020
    het eerste maandje zit er weer op.maar zo te lezen heb je het goed naar je zin. en elke dag weer een verassing. en het mooie weer. groetjes.
  2. Oma Nel:
    29 februari 2020
    Hallo Laura, al weer heel wat beleeft en een hoop gedaan! Geweldig, wat een keurige was! ,Je kunt jezelf wel heel goed aanpassen met boodschappen en gevarieerd eten. Hopelijk nu het water nog!!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Hier nog steeds veel regen en storm!
    Fijne zondag toegewenst! Dikke knuffel.