Zondag 1 maart

1 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag was een rustige dag. Ik wilde mijn bed wassen maar de buurvrouw had de waslijn nodig. Dus mijn bed wassen komt wel een andere keer. Vanmiddag hebben we weer gezellig spelletjes gespeeld de middag was dus zo voorbij. Daarna zijn we nog naar kapando gereden met de taxi want we wilde iets kopen voor het avond eten maar in golokwati waren bijna alle kraampjes gesloten. In kapando kwamen we op een hele drukke markt terecht. Er kwamen heel veel mensen op ons af en raakt ons aan. We konden daar niet echt rustig rondlopen en gingen daarom ook maar snel terug naar de taxi. Helaas konden we het in kapando ook niet vinden en gingen we weer terug richting huis. Toen we aan kwamen hoorde we dat de mensen van de stichting er binnen 5 minuten zouden zijn hun kwamen ook vanuit kapando dus we hadden ze bijna tegen kunnen komen. We hebben ze opgewacht en even iedereen gedag gezegd. Omdat we nog steeds geen avond eten hadden kregen we de tip om eten af te gaan halen. Er zit hier een klein kraampje waar een vrouw eten voor je kan koken op bestelling. We hadden gekozen voor gebakken rijst met kip en dit was uiteindelijk best wel lekker. Dus als we de volgende keer geen zin hebben om te koken weten we waar we naar toe moeten gaan. Dit kost ook bijna niks volgens mij was het rond de 6 euro wat je daar voor betaald. We hebben nog steeds geen water en we hoorde vandaag dat de grote tank leeg is en dat het water van het andere huis ook bijna op is. Dat gaat dus wat worden nu alle mensen van de stichting in het huis zitten.

Vanavond op tijd naar bed want morgen gaat weer om 6 uur de wekker voor stage. Ik ben benieuwd wat ik deze week weer ga leren!

1. Oma Nel:
    1 maart 2020
    Lieve Laura, wat weer een prachtig verhaal, best een druk programma zo elke dag! Is er wel een wasmachine of wassen jullie met de hand? Leuk dat de mensen van de stichting zijn aangekomen. Wel fijn dat je ook eten kunt kopen bij die mevrouw, soms ook makkelijk en zij verdienen ook weer wat geld. Je staat ook wel heel vroeg op maar dan is het ook nog niet zo warm. Wens je morgen weer een fijne dag, ben enorm trots op jouw! Lieve groetjes!