Dinsdag 10 maart

10 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Gisteravond viel de stroom al snel weer uit. Vanochtend deed de stroom het nog steeds niet dus moesten we onze hoofdlampjes weer opzetten. Vandaag gewoon weer naar stage gegaan. De kinderen zijn aan het oefenen met sporten, want volgende week hebben ze een sport week met allemaal verschillende wedstrijden tegen verschillende teams. Nadat de kinderen hadden geoefend kregen ze gewoon weer les. Amen ging les geven en de kinderen keken allemaal mij aan, en vroegen of ik de les wilde geven. Maar vandaag wilde Amen het zelf doen, omdat sommige dingen nog lastig zijn voor mij om te omschrijven. Ik mocht haar wel helpen. Ik mag de makkelijkere lessen geven, in onderwerpen die ik goed beheers.

Na de les hadden de kinderen pauze en de docenten hadden een meeting. Ik mocht mee daar heen het ging over het bedrag dat ouders moeten betalen voor school, en waar dit aan besteed wordt. Het was best wel interessant om hier bij te zijn,  om te kijken hoe dat gaat. De meeting moest wel vertaald worden voor mij, want het was in het Ghanees. Maar gelukkig wilde iemand het vertalen voor mij. In de middag hebben de kinderen getekend en gespeeld.

Toen ik terug kwam van school was er nog steeds geen stroom, dus we hopen dat het straks nog aan gaat. We hebben vandaag besloten dat we morgen gaan verhuizen naar het andere huis hier in Golokwati. In dit huis is er wel stromend water, en kunnen we douche. Morgen mogen we iets eerder weg van stage, zodat we alles kunnen inpakken en verplaatsen naar het andere huis. Ik ben heel erg benieuwd hoe het daar gaat zijn, maar we zijn al blij dat we daar stromend water hebben en van het huis gebruik mogen maken. Morgen dus een korter dagje op stage maar het gaat vast weer erg leuk worden!

Geen stroom!

1. Oma Nel:
    10 maart 2020
    Hallo lieve Laura, dat was weer een druk dagje met veel indrukken als ik het zo lees.
    Dus tussendoor ook nog een verhuizing maar waarschijnlijk een verbetering als alles
    goed werkt. Zeker stroom en water is wel fijn! Alvast welterusten en bedankt voor je mooie blog. Lieve groetjes!