Dinsdag 25 februari

25 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Gisteravond zijn ze dan eindelijk begonnen met het graven van een put en leidingen leggen voor ons water. Hoelang het gaat duren weten we niet want vandaag kwamen de werkmannen al niet meer 😂. Alles gaat hier op een wat lager tempo dan dat we gewend zijn in Nederland ,maar ik mag niet klagen want dat wist ik voor dat ik aan deze reis begon!

Helaas zijn er al 3 studenten ziek op dit moment. Zelf voel ik me nog wel redelijk goed dus hopen dat het zo blijft. Ik ben vandaag dus ook gewoon naar stage gegaan en de kinderen waren weer heel blij om mij te zien. Gister had ik ze laten zien wat Snapchat was en de gekke filters die daar op zitten. Ze vonden dit helemaal geweldig om te zien dus vandaag stonden ze weer te springen om een filmpje te mogen maken op mijn telefoon.
Amen ( de docent van mijn klas) wilde graag wat Nederlandse woorden en zinnen leren. Andere Nederlandse studenten die waren geweest hadden dit ook met haar geoefend.Ze was veel al weer vergeten en wilde graag nieuwe woorden leren. Ik heb haar hierbij geholpen en je kan je voorstellen dat we samen heel hard hebben gelachen om sommige uitspraken. Ik vind het heel erg leuk om te zien hoe erg ik gewaardeerd word door alle mensen op de dovenschool ik loop de hele dag met een glimlach rond en maak met iedereen een praatje/ gebaren. De kinderen vinden het ook leuk om te zien dat ik hun steeds meer ga begrijpen en dat ze steeds meer dingen aan mij kunnen vragen. In grote lijnen snap ik meestal wel wat ze proberen duidelijk te maken en als ik het even niet meer weet vraag ik Amen om een vertaling. Bright was helaas druk vandaag dus hij kon me geen les geven maar gelukkig zijn er heel veel docenten die me alsnog dingen aan leren en me willen helpen. Morgen weer een nieuwe dag waar ik nu al weer naar uitkijk!

1. Oma Nel:
    25 februari 2020
    Lieve Laura, wat een prachtig verhaal, ik geniet er elke keer weer van, je bent daar duidelijk op je plek. In zo'n korte tijd heb je al zoveel gedaan en helemaal aangepast. Ben reuze trots op je!!! Hopelijk komt er gauw water, kun je ook zwemmen in de buurt? Fijn dat je elke dag weer als een nieuwe dag ziet! Nogmaals bedankt voor het verhaal en fijne tijd toegewenst. Dikke knuffel en groetjes.