Maandag 24 februari stage

24 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag ging om 06:00 de wekker weer, het weekend is weer voorbij! Om 7 uur loop ik naar het taxi station. Vandaag ging ik niet met een taxi maar met een trotro ( busje) Normaal gesproken passen daar 9 mensen in, maar vandaag zat ik met nog 16 andere mensen in de trotro onderweg naar Hohoe. Na ruim 30 minuten kwam ik bezweet aan op het taxi station in Hohoe. Vanuit daar moet ik een andere taxi nemen naar de dovenschool want ze rijden niet rechtstreeks daar heen. Dit is nog best een uitdaging, want voor de volgende taxi moet ik gaan liften langs de weg meestal gaat het in een keer goed maar vandaag moest ik het aan 3 chauffeurs vragen voor dat iemand me kon brengen. Vanuit daar is het nog ongeveer 10 minuten rijden naar de dovenschool. Toen ik aankwam op de dovenschool werd ik alweer meteen enthousiast begroet door iedereen. Ik had vandaag een zak dropjes mee genomen en dat wilde ze natuurlijk maar al te graag proeven. Ik had aan de kinderen beloofd dat als ze hun werkje af hadden, ze wat van me kregen. Toen ik eenmaal aan het uitdelen was, had niet alleen mijn klas door dat ik iets lekkers bij had, de halve school stond ineens aan mijn tafel en wilde ook heel graag een dropje. Ook de docenten vonden het maar al te leuk om dit te proberen. Sommige kinderen vonden het heel lekker en andere trokken een vies gezicht. Het was heel leuk om te zien wat de kinderen er van vonden. Om 14:00 was de school weer afgelopen en ging ik weer terug naar huis. Deze taxi rit was gelukkig beter en zat ik in een normale taxi.

we zitten nu ook al bijna een maand zonder stromend water en vandaag viel ook nog eens de elektriciteit weg.

1. Oma Nel:
    24 februari 2020
    Hoi lieve Laura, Jij maakt nog eens wat mee! Fantastisch hoe je alles beschrijft, Je hebt een behoorlijke drukke dagindeling. Hopelijk komt het weer in orde met water en elektriciteit.
    Wat leuk dat ze zo blij zijn als je iets meeneemt. Wens je weer het allerbeste met deze mooie ervaring. Dikke knuffel!!!
  2. Diana:
    28 februari 2020
    Afzien zonder warm water en elektriciteit zeg!!