Maandag 2 Maart

2 maart 2020 - Golokwati, Ghana

Vandaag weer een nieuwe dag stage. Iedereen was weer heel enthousiast om me te zien. Vrijdag 6 maart is het onafhankelijkheidsdag in Ghana dus dat is een groot feest.

Als voorbereiding hiervoor oefenen ze op de dovenschool met marcheren. Iedereen moet netjes bij zijn of haar groep gaan staan. Ze zijn verdeeld in verschillende leeftijdsgroepen en jongens bij de jongens meisjes bij de meisjes. Ook de docenten doen mee er word een ritme geslagen op een trommel en op het ritme gaan ze lopen. Ze gaan allemaal verschillende richtingen op en sommige groepen marcheren anders dan de andere groepen. Ze gaan dit nu iedere dag oefenen. Morgen moet ik er waarschijnlijk ook aan gaan geloven, want ze wilde maar al te graag dat ik ook mee deed. Dat gaat nog wat worden morgen met mijn gevoel voor ritme😅😂.
Na het oefenen hadden de kinderen niet echt meer les, maar ze vonden het natuurlijk heel leuk om mij wel les te gaan geven. Ik heb weer een aantal nieuwe gebaren geleerd en heel hard gelachen. Ook mijn telefoon vinden ze helemaal fantastisch dus vandaag mochten ze van mij foto’s gaan maken je begrijpt al dat er ineens heel veel selfies op mijn telefoon stonden.
Toen ik terug wilde gaan in de taxi naar huis werd de lucht ineens heel donker en het ging heel hard waaien. Toen ik in de taxi zat kwam er dan ook een super harde regenbui. Gelukkig was de taxi chauffeur zo aardig om me thuis af te zetten, zodat ik niet door de regen naar huis hoefde te lopen. Vanavond gaan we gezellig eten met alle mensen van de stichting en een paar docenten die mee zijn gekomen.

De bouwvakkers zijn vandaag na de storm weer begonnen aan onze watertank. Hoe dat muurtje die watertank ooit gaat houden..... is voor nu nog een raadsel, maar we wachten geduldig af. Hopelijk komt er nu het heeft geregend weer meer water in de grote tank van het dorp.

Ook vandaag weer op de fotoSmile😁

1. Oma Nel:
    2 maart 2020
    Hoi Laura, alweer zo'n prachtig verhaal. Zo te lezen heb je daar genoeg te doen. Wat leuk dat ze blij zijn als je weer komt, dan heb je ook eer van je werk, fijn hoor! Wat lief als het weer zo slecht is dat je helemaal thuis gebracht word. zeker wel heerlijk zo'n bui met de warmte. Mooi dat je ook het feest mee kan maken, eigenlijk hoor je hier heel weinig van Ghana. Gaat het goed met de doventaal,knap hoor! Hier nog steeds veel storm en regen en ongeveer 7 tot 9 graden. Bedankt voor de gezellige blog, lieve groetjes en leuke dagen toegewenst!
  2. Bianca:
    2 maart 2020
    Ik zet het filmpje van jou oefenen er morgen met alle liefde bij😂 Ik zie het wel verschijnen op de app.
    Eet smakelijk zo direct, en een gezellige avond. Wat leuk dat er ook docenten zijn.
    Dikke kus 😘 van ons